SEGES Vejledninger

Søg i alle kategorier eller vælg en enkelt kategori i listen

    Beklager, vi fandt ikke finde nogen relevante vejledninger til dig.

    Kontakt os via formularen med dine spørgsmål, så vender vil tilbage til dig med en løsning.


    Ø90 Online - Workaround for Cisco opstartsfejl ved nye installationer - Certifikat trust issue

    Løsning af Cisco certifikatfejl

    Ved installation af Ø90 online / Cisco på nye pc'er kan forekomme nedenstående fejl:


    En årsag kan være at Ø90 VPN-serveren ikke på forhånd er registreret af computeren som en  ""Trusted server""

    Hvis - så kan det løses som følger:
    1. Find og aktiver Cisco Anyconnect Security Mobility Client programmet.
      Skriv Cisco I søgefeltet og Klik derefter på Cisco Anyconnect Security Mobility Client
    2. Klik på Connect  

    3.  Er problemet den manglende trust, vil følgende besked komme (kommer den ikke, er problemet noget andet, og du behøver ikke gå videre).

    4. .Klik ""Change Setting"" og fjern fluebenet i ""Block connections to untrusted servers"" (det nederste felt). Resten efterlades uændret - luk på krydset i øverste højre hjørne.


    5. I Cisco AnyConnect Secure Mobility Client klik igen på connect


    6. Denne besked vil nu komme:
    7. Sæt flueben i ""Always trust this server ...."" og klik Connect Anyway
    8. Hvis alt er gået vel, skulle dette billede nu komme.
      Dialogboksen lukkes på krydset i hjørnet - man skal ikke begynde at taste i bruger- eller kodeordsfelterne. Brugernavn og kodeord leveres automatisk af Ø90-smartklienten under opstarten af Ø90 Online.

    9. Start Ø90 Online på sædvanlig vis. Løsningen skal normalt kun udføres en gang og virker også efter genstart.

    Er denne vejledning nyttig?