Ø90 Online - Workaround for Cisco opstartsfejl ved nye installationer - Certifikat trust issue
Løsning af Cisco certifikatfejl
Sidst opdateret:
Ved installation af Ø90 online / Cisco på nye pc'er kan forekomme nedenstående fejl:
.png)
En årsag kan være at Ø90 VPN-serveren ikke på forhånd er registreret af computeren som en ""Trusted server""
Hvis - så kan det løses som følger:
- Find og aktiver Cisco Anyconnect Security Mobility Client programmet.
Skriv Cisco I søgefeltet og Klik derefter på Cisco Anyconnect Security Mobility Client - Klik på Connect
- Er problemet den manglende trust, vil følgende besked komme (kommer den ikke, er problemet noget andet, og du behøver ikke gå videre).
- .Klik ""Change Setting"" og fjern fluebenet i ""Block connections to untrusted servers"" (det nederste felt). Resten efterlades uændret - luk på krydset i øverste højre hjørne.
- I Cisco AnyConnect Secure Mobility Client klik igen på connect
- Denne besked vil nu komme:
- Sæt flueben i ""Always trust this server ...."" og klik Connect Anyway
- Hvis alt er gået vel, skulle dette billede nu komme.
Dialogboksen lukkes på krydset i hjørnet - man skal ikke begynde at taste i bruger- eller kodeordsfelterne. Brugernavn og kodeord leveres automatisk af Ø90-smartklienten under opstarten af Ø90 Online.
- Start Ø90 Online på sædvanlig vis. Løsningen skal normalt kun udføres en gang og virker også efter genstart.