SEGES Vejledninger

Søg i alle kategorier eller vælg en enkelt kategori i listen

    Beklager, vi fandt ikke finde nogen relevante vejledninger til dig.

    Kontakt os via formularen med dine spørgsmål, så vender vil tilbage til dig med en løsning.


    Ø90 – Dataoverførsel – Meddelelser fra Dataoverførsel

    Fejl i forbindelse med opdatering af posteringer fra Dataoverførsel bliver vist i en dialog Dataoverførsel Meddelelser

    Meddelelser fra Dataoverførsel

    Posteringer fra Dataoverførsel bliver IKKE opdateret i kasseregistrering, når posteringer vedrører en låst periode.

    Dialogen Meddelelser indeholder oversigt over posteringer, som enten ikke er opdateret, eller som er opdateret som Rettelsesposteringer.

    Du må afgøre, om det er posteringer som er indlæst fejlagtigt til en gammel periode, eller om posteringerne skal indtastes manuelt.

    Dialogen ”Dataoverførsel – Meddelelser” findes her:  Menu > Administration > Dataoverførsel fejl og meddelelser (Alt+M+M+ Dataoverførsel, fejl og meddelelser).

    Eksempel på meddelelser fra Dataoverførsel:

    Der kan forekomme følgende fejl og meddelelser i dialogen: 

    • Posteringen er droppet, da afstemningsperioden er låst i Kasseregistrering
    • Afstemningsperioden er låst for omposteringer, posteringen er opdateret med ajourføringskode R
    • Kontonummer er reserveret, posteringen er opdateret
    • Posteringen er droppet, da der ikke findes gyldigt samtykke
    • Kontonummer er lukket, posteringen er ført på fejlkonto 7999 04
    • Kontonummer findes ikke, posteringen er ført på fejlkonto 7999 04
    • Stedkode findes ikke, posteringen er ført på fejlkonto 7999 04

       

    Er denne vejledning nyttig?