Ø90 – Dataoverførsel – Meddelelser fra Dataoverførsel
Fejl i forbindelse med opdatering af posteringer fra Dataoverførsel findes i dialogen Dataoverførsel Meddelelser
Sidst opdateret:
Indhold
Meddelelser fra Dataoverførsel
Posteringer fra Dataoverførsel bliver IKKE opdateret i kasseregistrering, når posteringer vedrører en låst opgørelsesperiode.
Reglen er således for opdatering af posteringer fra Dataoverførsel:
Hvis posteringerne vedrører en låst opgørelsesperiode, så afvises posteringerne.
Hvis posteringerne vedrører en afstemningsperiode i Kasseregistrering, som er låst for R-posteringer, så afvises posteringerne.
Hvis posteringerne vedrører en afstemningsperiode, som er låst for O- eller I-posteringer, men ikke for R-posteringer, så opdateres posteringerne som R-posteringer.
Dialogen Meddelelser indeholder oversigt over posteringer, som enten ikke er opdateret, eller som er opdateret som Rettelsesposteringer.
Du må afgøre, om posteringerne er indlæst fejlagtigt til afsluttet periode, eller om posteringerne skal indtastes manuelt.
Dialogen ”Dataoverførsel – Meddelelser” findes her: Menu > Administration > Dataoverførsel fejl og meddelelser. (Alt+M+M+ Dataoverførsel, fejl og meddelelser).
Eksempel på meddelelser fra Dataoverførsel:
Der kan forekomme følgende fejl og meddelelser i dialogen:
- Posteringen er droppet, da afstemningsperioden er låst i Kasseregistrering
- Afstemningsperioden er låst for omposteringer, posteringen er opdateret med ajourføringskode R
- Kontonummer er reserveret, posteringen er opdateret
- Posteringen er droppet, da der ikke findes gyldigt samtykke
- Kontonummer er lukket, posteringen er ført på fejlkonto 7999 04
- Kontonummer findes ikke, posteringen er ført på fejlkonto 7999 04
- Stedkode findes ikke, posteringen er ført på fejlkonto 7999 04