SEGES Vejledninger

Søg i alle kategorier eller vælg en enkelt kategori i listen

    Beklager, vi fandt ikke finde nogen relevante vejledninger til dig.

    Kontakt os via formularen med dine spørgsmål, så vender vil tilbage til dig med en løsning.


    eOverblik - Ofte stillede spørgsmål

    Find svaret på de mest almindelige spørgsmål til eOverblik her

    Du har sikkert flere spørgsmål om eOverblik. Mange kan din rådgiver svare på, og ellers kan du finde flere svar i oversigten her:

    Hvornår er mine tal klar?
    Du kan se dine tal i eOverblik, dagen efter du har bestilt produktet. Du kan se de perioder i dit regnskab, hvor bogføring er afstemt i Ø90. Typisk afstemmes bogføringen ved udgangen af en måned eller et kvartal.

    Hvordan får jeg dagligt opdaterede tal? 
    Det er kun afstemte perioder, der kan ses i eOverblik. Tallene bliver ikke opdateret hver dag. Hvis du har brug for at se dem, så skal du bruge Dashboard.

    Hvor er mine tal fra indeværende måned?
    De er der ikke. Det er kun afstemte perioder, der kan ses i eOverblik. Det er ikke realtidsdata. Hvis du har behov for dem, så skal du bruge Dashboard.

    Hvorfor er der forskel på min likviditetsopfølgning i Ø90 og mit resultat i eOverblik?
    Beholdnings- og Besætningsforskydninger er med i eOverblik. I likviditetsopfølgningen ser du udelukkende ind- og udbetalinger. Du ser fx ikke dit forbrug af eget foder. Du ser heller ikke omkostningerne til køb af ydelser som fx til dyrlæge eller vedligehold, som du måske allerede har afholdt, men ikke betalt. eOverblik viser en resultatopfølgning, og det betyder, at alle omkostninger medtages, inklusiv omkostninger til eget foder. Hvis du har fået en resultatopfølgning, skal eOverblik og Budgetopfølgningen være ens.

    Hvad skal jeg gøre, hvis der er afvigelser i Budget og Realiseret?
    Så skal du kontakte din DLBR-rådgiver, så han eller hun kan rette budgettet til.
    Afvigelsen kan skyldes, at der er sket en fejl i budgetteringen, og så kan du overveje at rette budgettet. Sammen med din rådgiver kan du overveje, om du skal ændre på nogle ting.

    Skal jeg have lavet et budget for at bruge eOverblik?
    Nej, ikke nødvendigvis. Hvis du ikke har et budget, så bruger eOverblik automatisk de realiserede tal for samme periode sidste år som budget.

    Kan jeg have eOverblik, hvis jeg ikke har Summax/InterCount? 
    Ja, det kan du godt. Summax/InterCount er ikke et krav, men det sikrer, at du får bogført hver dag. Hvis du ikke bruger Summax/InterCount, vil din oversigt over godkendte, men ikke betalte fakturaer, ikke blive vist. På den måde får du mere ud af eOverblik. 

    Er denne vejledning nyttig?