Ø90 - Dataoverførsel 2.0 - Indberetning af fejlkontering
Oversigt over hvilke fejl der bør indberettes til SEGES
Sidst opdateret:
Indhold
Indberetning af fejlkontering
Vi kan høre, at I er i tvivl om, hvilke fejlkonteringer SEGES ønsker at få indberetninger på.
Her vil vi give eksempler på, i hvilke situationer vi gerne vil høre fra jer:
HVAD |
Sendes til SEGES |
Handling |
Varetekster der er konteret på blank konto |
Nej |
Skriv oveni – der oprettes ind individuel kontering. |
Varetekst er konteret på fx konto 4674 00 og du ønsker den på konto 4674 01 |
Nej |
Overvej hvorfor Ø90 har valgt 00 og ikke 01. Betyder det noget for dit regnskab til kunden og er det vigtigt for kunden?
|
Varetekst er konteret på konto 7000 00, men momsen er håndteret forkert |
Ja. Du kan dog med fordel tjekke varetekst moms hvis vi allerede skulle have rettet fejlen |
Tag skærmprint med før-situation. Vi skal kunne se: Dato - bilag - tekst - konto og ajourføringsdato Skriv Ejendomsnr. og kredsnr. i mail og send til o90support@seges.dk Ret oveni og gå videre. |
Varetekst er konteret på konto 4480 10 dyrlæge kvæg og du ønsker den på 4480 00 dyrlæge |
Nej |
Du har valgt et kvæg segment og derfor er Dyrlæge konteret på 4480 10 Dyrlæge kvæg. Vurder om du er på rette kundesegment. Du skal IKKE rette kontonummer, medmindre det er ifølge aftale med kunden. |
Varetekst er med mere end 70 % i sandsynlighed konteret på 4674 00, men fagligt korrekt er på konto 7000 00 |
Ja |
Tag skærmprint med før-situation. Vi skal kunne se: Dato - bilag - tekst - konto og ajourføringsdato Skriv Ejendomsnr. og kredsnr. i mail og send til o90support@seges.dk Ret oveni og gå videre. |
Der findes varetekster på bilag, men de er ikke konteret |
Ja |
Tag skærmprint med før-situation. Vi skal kunne se: Dato - bilag - tekst - konto og ajourføringsdato Skriv Ejendomsnr. og kredsnr.og scanningsID i mail og send til o90support@seges.dk Ret oveni og gå videre. |