Typiske årsager til at Dashboard ikke viser data fra Ø90
For at kunne få vist data i Dashboard fra Ø90 er det vigtigt, at Ø90 regnskabet opfylder nogle kriterier.
Sidst opdateret:
For at kunne få vist data i Dashboard fra Ø90 er det vigtigt, at Ø90 regnskabet opfylder nogle kriterier.
Nedenstående 5 kriterier vil typisk stå for 95 % af årsagerne til, at I ikke kan se data.
Det forventes ikke, at I kan være på forkant med samme CVR flere steder i scenarie 1, men det vil være en fordel hvis I undersøgte Ø90 regnskaberne inden oprettelsen til Dashboard ift. de øvrige 4 årsager.
Overordnet er der særligt 2 årsager til at Dashboard data ikke vises:
- Der findes 2 eller flere regnskaber i Ø90 med samme CVR-nummer. Dette sker typisk hvis man kopiere et regnskab. DLBR-virksomheden skal så have at vide, hvilke Ø90-numre der har de samme CVR-numre så de kan ændre det på den formodede kopi.
- Der er flere aktive budgetalternativer på Ø90 ejendommen som konflikter med hinanden. Der må fx kun foreligge ét aktivt budgetalternativ på en given Ø90 ejendom for de enkelte år.
Og de efterfølgende ser man ikke så ofte, men de sker:
- Ø90 regnskabet er nedlagt, og ikke længere aktivt.
- Der er ikke angivet nogen dato for primo og ultimo drift i stamdata i Ø90.
-
Findes i Ø90 under "Menu" -> "Stamdata" -> "Ejendom" -> "Ejendomsoplysninger"
-
Findes i Ø90 under "Menu" -> "Stamdata" -> "Ejendom" -> "Ejendomsoplysninger"
- Ø90 regnskabet er markeret som et test regnskab.
- Findes ved at stå i "Opgavevalg" -> "Funktioner" -> "Stamdata mv." -> "Beregninger og udskrifter" -> Klik på dropdown-menuen til højre for "Opgave" -> Vælg "Datahåndtering" -> Der skal stå "Nej" under "Testejendom i Ø90".