SEGES Vejledninger

Søg i alle kategorier eller vælg en enkelt kategori i listen

    Beklager, vi fandt ikke finde nogen relevante vejledninger til dig.

    Kontakt os via formularen med dine spørgsmål, så vender vil tilbage til dig med en løsning.


    Ø90 – Login

    Hjælp til login på Ø90

    Startbilledet til "Ø90-Login" anvendes til at få forbindelse med den centrale del af Ø90-programmerne. Hvis adgangskoden er udløbet skiftes adgangskoden her.

    Derudover fremkommer der også en fejlmeddelelse, hvis det ikke er korrekt programversion, der anvendes. Du skal blot vælge OK – så opdateres automatisk

    Normalt login

    Ved normalt login skal der indtastes følgende 3 oplysninger: 

    BrugerID

    Der angives det BrugerID, man har fået tildelt.

     

    Adgangskode

    Der angives den adgangskode man sidst har anvendt. Første gang man har fået ny adgangskode fra den kredsansvarlige (regnskabskontoret) – eller hvis der er gået lang tid siden man sidst skiftede adgangskoden – vil man blive tvunget til at skifte adgangskode.

     

    Ejendom         

    Hvis man er legaliseret til en enkelt ejendom (landmand), skal der altid indtastes ejendomsnummer. For medarbejdere på regnskabskontoret kan der indtastes ejendomsnummer (dette anbefales). For kredsansvarlige må der ikke indtastes ejendom.

    Eventuelle problemer ved login er beskrevet i de fejlmeddelelser, der fremkommer i meddelelsesfeltet nederst i billedet.

    Problemer ved login

    Hvis der er problemer ved login, vil dette fremgå af de fejltekster der vises i meddelelsesfeltet.

    Hvis den kombination af Bruger ID og adgangskode – der anvendes – bliver afvist skal regnskabskontorets Ø90-ansvarlige kontaktes.

    Eksempel hvor der er tastet et Bruger ID som ikke er oprettet på denne kreds 

    Skift af adgangskode

    • For at anvende dialogen Skift adgangskode skal man først have indtastet de rigtige oplysninger i ruden med BrugerID, nuværende adgangskode og eventuelt ejendom.
    • Adgangskoden kan altid skiftes frivilligt.
    • Hvis der er tildelt en midlertidig adgangskode (fx hvis det er første gang man skal ind i Ø90 – eller hvis der er gået lang tid siden man sidst ændrede sin adgangskode) vil man automatisk blive tvunget til at angive en ny adgangskode.
    • Der skal indtastes samme nye adgangskode i feltet til ”Ny adgangskode” og i feltet ”Gentag adgangskode”. Det vil sige, at man skal indtaste den nye adgangskode 2 gange – før Ø90 vil acceptere ændringen.
    • Ved skift af adgangskode kontrolleres det, at man virkelig angiver en ny kode. Der kan IKKE anvendes samme kode som de 2 senest anvendte. Derudover er der en begrænsning i hvor mange ens karakterer (bogstaver og tal) – der må være i forhold til de 2 sidst anvendte adgangskoder.

    Skift af programversion

    Når Ø90-klientprogrammet startes vil der altid blive gennemført en automatisk kontrol af, om  programmets version er i overensstemmelse med de versioner, der kører i den centrale del af Ø90.

    Hvis der er uoverensstemmelse vil PC-programmet forsøge at  finde den korrekte version på regnskabskontorets netværkserver. Herfra vil der så blive gennemført en automatisk opdatering til korrekt version. Hvis der allerede er indtastet BrugerID, adgangskode og eventuelt ejendomsnummer før programmet blev opdateret, vil det skulle indtastes en gang mere, når opdateringen er gennemført.

    Hvis der er problemer med at få opdateret Ø90-klientprogrammet forsøges følgende – i rækkefølge:

    • Prøv at lukke Ø90-klientprogrammet og starte dette igen.
    • Prøv at genstarte PC’en og start Ø90.
    • Kontakt regnskabskontorets Ø90-kredsansvarlige
    • Kontakt regnskabskontorets IT-ansvarlige
    • Kontakt o90support@seges.dk.

    Er denne vejledning nyttig?