DLI - Oprettelse og vedligehold af medarbejdere - for it-ansvarlige hos DLBR
Oprettelse og vedligehold af medarbejdere, DLBR
Sidst opdateret:
Når du som it-administrator skal oprette nye medarbejdere eller lave rettelser på de eksisterende, starter du i DLIAdmin.
Din rolle som it-administrator giver dig adgang til at rette og oprette egne medarbejdere, når du er logget ind i DLIAdmin.
Her kan du fremsøge en liste over dine medarbejdere ved at klikke på Søg (1).
Hvis du skal søge en enkelt bruger frem, kan du med fordel bruge feltet Fritekst (2) øverst i søgebilledet.
Hvis du skal se en oversigt over en gruppe, kan du afgrænse din søgning vha. flueben i et af områderne under Søg kun i (3).
Så kan du filtrere på dem, du selv har adgang til at administrere.
Hvis en medarbejder tidligere har været ansat, er det ikke længere muligt at genbruge brugernavnet, når brugeren har været slettet. Det er derfor nødvendigt at benytte et nyt brugernavn.
Når du har søgt medarbejderne frem, kan du klikke på deres Brugernavn i venstre side af billedet og gå direkte til deres profil.
I øverste venstre hjørne af billedet finder du denne menu:
For at tildele medarbejderne rettigheder på de enkelte områder skal du melde dem ind i grupper. Du finder gruppeoversigten via Søg Gruppe.
Herefter melder du den enkelte bruger ind i den gruppe, de skal have rettigheder til.
Slet bruger ved udløb
Som it-administrator er det meget vigtigt, at du sørger for at slette medarbejderne, når de stopper. Ellers har de stadig adgang til alle systemer.
Det gør du inde på brugeren, og det kan gøres på to måder:
På fanen Udmelding
Eller direkte på fanen Konto